Driving Trafikkskole

Driving Trafikkskole Eventyret startet i april 2011 da Alex stiftet denne trafikkskolen da han var ferdig utdannet som trafikklærer. Når du er sosial, glad i å hjelpe mennesker og liker å kjøre bil, så vil du lykkes, ifølge Alex. Dette har vært hardt arbeid gjennom lange dager, helger og helligdager, utenom 1. og 17. mai de første to årene, men alene gikk det selvfølgelig ikke i lengden og derfor fikk Driving inn nye trafikklærere som måtte ta imot den enorme elevmengden trafikkskolen hadde fått. Elevene føler seg godt tatt imot helt fra første kjøretime, fordi vi på Driving ikke bare har fokus på trafikksikkerheten, men også på den sosiale og menneskelige biten. Vi bryr oss om hvert eneste menneske vi får inn til vår trafikkskole og vi kommer overens med 99% av elevene – selvfølgelig kan man ikke gjøre alle fornøyd.

Etter hvert har ryktet vårt nådd andre lærere som ville starte sin egen Driving-avdeling i sin egen by, og derfor klarer vi i dag å være en trafikkskolekjede. I vår trafikkskole får trafikklærere mange muligheter; fra å starte som en ansatt, til å bli selvstendig under avdelingen de jobber i, og til de kan starte sin egen trafikkskole under navnet Driving. Arbeidsmiljø og faglig utvikling er noe vi har stort fokus på, samtidig som vi har en grei bilpark der både lærere og elever har en komfortabel arena å ha trafikkopplæring på.

Å ta lappen krever mye jobbing, så hvis du som elev skal lykkes med å ta førerkortet på best mulig måte, må du øvelseskjøre minst 2000 kilometer før du tar oppkjøring og blir en selvstendig sjåfør. Du skal så klart kombinere disse kilometerne med hjemme- og skolekjøring. I dag bruker en elev cirka 35000,- i gjennomsnitt for å ta førerkortet sitt i Norge – noen bruker mer og noen bruker mindre enn dette beløpet, men dette er veldig avhengig av hvor mye du som elev kjører hjemme mellom kjøretimene du får hos oss, og om du gjør de leksene du får etter hver eneste kjøretime.

Vi på Driving har en kjempe lav strykeprosent på oppkjøring, og samtidig spanderer vi teoriprøven på elevene våre som klarer å bestå teoriprøven med null feil. Vårt mål er å ferdigutdanne verdens tryggeste sjåfører, ha trafikklærere som virkelig trives på jobb, samt å utvide Driving trafikkskole til den blir en landsdekkende trafikkskole i alle Norges fylker.