Trafikkskole

For at du skal sette i gang med førerkort så må du kontakte din Trafikkskole og da må du være fylt 15 år. Det første steget du tar når du starter i en trafikkskole er å gjennomføre trafikalt grunnkurs for at du skal få lov til å starte med øvingskjøring hjemme eller bestille kjøretime hos en kjøreskole. Det er veldig viktig å legge til at selvom du har fylt 15 år og har gjennomført trafikalt grunnkurs, så er du ikke myndig til å starte med kjøring før du har fylt 16 år.

Det er kjempe lurt dersom du har en ledsager hjemme som kan øvelseskjøre med deg at du tar med på første kjøretime i en kjøreskole slik at ledsageren din kan sitte i baksete i skolebilen for å få kunnskap om hvordan ledsageren kan hjelpe deg hjemme på best mulig måte. Samarbeid med kjøreskole og ledsager hjemme vil gjøre at du som elev vil spare masse tid og penger på lappen.

Er du over 25 år så kan du starte med kjøretimer i en kjøreskole utenom å måtte ta trafikalt grunnkurs, men gjennom opplæringen så må du gjennomføre deler at trafikalt grunnkurset
(førstehjelp og mørkekjøring). Vi sterkt anbefaler alle som er over 25 år som vil starte med lappen i en kjøreskole å gjennomføre teoriprøve hos statens vegvesen før de starter i en trafikkskole for å spare tid på å bestille oppkjøring siden det er lang ventetid på å få oppkjøring hos statens vegvesen.

Hvis du skal velge en kjøreskole i ditt nærområdet så anbefaler vi deg om ta en research på nette (Google og Facebook) for å lese hvordan elevene har opplevd den kjøreskole som du ønsker å starte i. Det er ikke alltid lurt å velge en kjøreskole som har billige priser, for ofte opplever elevene som velger billig kjøreskole er at de tar mange unødvendige kjøretimer og veien til lappen blir bare dyrere og lengre.

I dag operere Driving trafikkskole i 5 forskjellige områder og tilbyr følgene opplæring:

Driving trafikkskole – Tønsberg: tilbyr opplæring på klasse B, B-automat og BE.
Driving trafikkskole – Sandefjord: tilbyr opplæring på klasse B og B-automat.
Driving trafikkskole – Drammen: tilbyr opplæring på klasse B, B-automat og BE.
Driving trafikkskole – Ullern: tilbyr opplæring på klasse B, B-automat, A, A1, A2 og BE.
Driving trafikkskole – Kolbotn: tilbyr opplæring på klasse B, B-automat, A, A1, A2 og BE.

Velger du en Driving trafikkskole så vil vi garantere deg en topp kvalitet opplæring og trygghet gjennom hele veien til førerkortet. Vil du vite mer om Driving trafikkskole så kan du lese hvordan de andre (tidligere elever) har opplevd oss via å søke Driving trafikkskole både på Google og Facebook. Velkommen skal du være dersom du velger oss som din kjøreskole.