Kortesje - av Driving

Kortesje – av Driving

Kortesje av Driving.

Kortesje betyr æresfølge eller opptog, særlig av kjøretøyer.

UTTALE kortˈesje
ETYMOLOGI fra fransk/italiensk, av kohort
(Store Norsk leksikon)

Kortesje – av Driving er en av våre favoritt aktiviteter. Vi samler flere bilder fra hver avdeling som vi kjører rundt til stedene vi holder til i. Som alltid starter vi gry tidlig i Sandefjord – der vi samlet oss alle mann med hele 11 Driving biler. Dette er ikke første gang vi kjører Kortesje – av Driving og ikke den siste gang heller.

Vårt mål er å være synlig – derfor så kjører vi alltid gjennom byer, tettsteder og hovedveier. Gjerne stoppe vi også opp innom flere steder der vi tar par minutters pause.

Etter oppstarten i Sandefjord ved Driving Trafikkskole – der vi kjørte innom Sandefjord Videregående og Skagerak International School i Sandefjord – fortsatte turen til Tønsberg. Der kjørte vi gjennom byen og ut mot Nøtterøy og v.g.skole like ved Driving Trafikkskole Tønsberg.

Vår tur førte oss videre til E18 og mot Drammen. Der vi gjorde runden vår og kjørte gjennom byen og innom flere skoler. Hele tiden holdt vi Kortesje – av Driving for å være mest mulig synlig og ha mest mulig inpackt. Dette var selvsagt kjempe spennende for vår del og vi var veldig stolte. Flere ganger på veien så vi kjente som vinket til oss og tok bilder av oss.

Neste stopp etter Drammen fører oss til Ullern. Der kjørte vi gjennom flere steder med stopp innom skoler. Her hadde vi liten pause der fotograf Magik tok masse fine bilder av bildene våre. Kortesjen er ikke komplett uten en god fotograf med på laget.

I Ullern var vi innom steder som Universitetssykehuset på Montebello – og andre steder. Der vi tok små pauser, tok en pust og kjørte så videre til Lambertseter. Hele tiden holde vi sammen for å vise bildene våre – oss selv og vår Driving Trafikkskole.

På Lambertseter stoppet vi innom flere steder og møtte kjente ansikt som igjen vinket og tok bilder av oss. Det var noe vakkert å kunne se alle bilene samlet da vi kjørte gjennom Ekeberg.

Etter nest siste turen vår – førte veien til ende stasjonen – Kolbotn. Der kunne vi kjøre gjennom vinket til kjente og ukjente og gjorde vår siste stopp. Der vi kunne også ta siste fine bildene våre. Ta lunsj og avslutte dagen.

Etter enkel beregning så ender vi opp med en tur på ca over 250 km. Da har jeg ikke beregnet alle små stoppene og turen innom alle stedene. For vi var innom mange fine steder og hilset på mange hyggelige mennesker.

Følg med på vår neste tur – vi gjør dette hvert år. Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev går du ikke glipp av noe fra Driving Trafikkskole.

Driving Trafikkskole