Tilhenger lappen

Drammen Tilhenger

Eleven må være over 18 år for å bestille kurs

Tilhenger kl. BE – Drammen Tilhenger

Denne klassen gjelder trekking av Drammen Tilhenger med tillatt totalvekt over 750 kg og som man ikke kan trekke med ren klasse B eller klasse B 96. Minstealderen for klasse BE er 18 år.

TRINN 2: GRUNNLEGGENDE OPPLÆRING

På dette trinnet skal du lære deg å bruke bil med Drammen Tilhenger rent kjøreteknisk, til- og frakopling av tilhenger, rygging med tilhenger og å gjennomføre sikkerhetskontroll. Opplæringen kan skje på en trafikkskole, privat eller i en kombinasjon

INDIVIDUELL TILPASSING

Hvor mange kjøretimer du skal ta, må tilpasses det behovet du har og hvor mye du øvelseskjører privat. Det er viktig å nå målet på trinnet.

OBLIGATORISK TRINNVURDERING

Trinn 2 blir avsluttet med en trinnvurdering. Du og læreren skal sammen vurdere om du har gode nok ferdigheter til å begynne på trinn 3.

TRINN 3: TRAFIKAL OPPLÆRING

På trinn 3 skal du lære å kjøre sikkert og selvstendig med bil og tilhenger i variert trafikk.

Du lærer blant annet:

å kjøre tydelig, effektivt og økonomisk – å vurdere snuplasser, snumåter og bruk av medhjelper

INDIVIDUELL TILPASSING

Hvor mange kjøretimer du skal ta, må tilpasses det behovet du har og hvor mye du øvelseskjører privat. Det er viktig å nå målet for trinnet.

OBLIGATORISK TRINNVURDERING

Trinn 3 blir avsluttet med en trinnvurdering. Du og læreren skal sammen vurdere om du har gode nok ferdigheter til å begynne på trinn 4.

TRINN 4: AVSLUTTENDE OPPLÆRING

I løpet av trinn 4 skal du bli så god at du kan kjøre bil med tilhenger på en ansvarlig måte og i god samhandling med andre trafikanter.

DU SKAL BLANT ANNET KUNNE :

velge kjøremåter med lav risiko
    motvirke at det skjer ulykker
    være bevisst på hvordan du kan forbedre deg som bilfører også etter at du har fått førerkortet

OBLIGATORISK KURS I SIKRING OG MERKING AV LAST

Kurset er på 2 timer og skal hjelpe deg til å forstå hvor viktig det er å sikre og merke last, og lære måter å sikre lasten på.

OBLIGATORISK SIKKERHETSKURS PÅ VEG

Kurset er på 3 timer. Her skal du blant annet få utvikle kjørekompetansen din og reflektere over erfaring med å kjøre bil og tilhenger.

Betal når du kan

Nedbetale lånet i løpe av 60 dager

Delbetale hele førerkort i løpe av 12 måneder

Vi hjelper deg med valgene dine

Det er ikke alltid like lett å velge det kurset som en trenger. Og noen ganger har man bare spørsmål om de kursene som er. Legg igjen mobilnummeret ditt her så ringer vi deg opp igjen og hjelper deg med alle valgene dine.

Gavekort

Vi på Driving Trafikkskole tilbyr også gavekort av diverse størrelser. Om du ønsker å overraske noe eller bare gi en hyggelig gave så hjelper vi deg med dette. Velg hvilken type gavekort du ønsker deg ved å fylle ut skjema på siden her. Om du er usikker på hvilket gavekort du ønsker å gi – så har du mulighet å gi en sum. Husk å fyll ut fødseldagen til personen som får dette gavekortet.

Driving Trafikkskole

Drammen