Mørkekjøring

Nedbetale lånet i løpe av 60 dager

Delbetale hele førerkort i løpe av 12 måneder

Mørkekjøring Kolbotn

Mørkekjøring Kolbotn, eller trafikant i mørket som det heter nå, er en del av trafikalt grunnkurs som er obligatorisk å gjennomføre dersom du skal starte med førerkortet og du er minst 15 år gammel. Den gjennomføres ved at du både er passasjer i en skolebil som trafikklæreren din kjører og at du deltar i demonstrasjon ute i øvingsområdet. Det er veldig mange som ringer inn til oss og forteller at ikke de er klare for mørkekjøring fordi de har ennå ikke begynt å kjøre bil, men som sagt så er det veldig viktig å huske at du som deltager på mørkekjøringskurs skal ikke kjøre fysisk, men skal bare sitte på med oss i skolebilen.

I den lyse årstiden får du ikke tatt mørkekjøring (trafikant i mørket) fordi det er ikke mørkt nok ute, så når du gjennomfører trafikalt grunnkurs i sommertiden så kan du starte med øvingskjøring hjemme selv om mørkekjøringen er ikke gjennomført, men da må du tilbake til trafikkskolen igjen i perioden mellom 31.oktober og 15.mars for å gjennomføre mørkekjøring.

Du som er over 25 år og holder på med førerkortet har fritatt for trafikalt grunnkurs, men må i likevel gjennomføre førstehjelpskurs og mørkekjøring innen du tar oppkjøringen.

På kurset trafikant i mørket så vil du lære om lysbruk i mørket, viktighet med bruk av refleks dersom du er ute og går eller sykler i mørket. Du lærer også om de diverse lysene bilen har og hvilken av de som skal brukes både under kjøring og når du står parkert.

Hele målet med mørkekjøring Kolbotn (trafikant i mørket) er at du skal lære hvordan ulykker i mørke kan unngås. Det er jo 50% av trafikkulykker med fotgjengere i Norge skjer i november, desember og januar måned og dette skyldes på kombinasjon av feil lysbruk og manglende refleksbruk.

Mørkekjøringen Kolbotn skjer alltid på kveldstid og tar 3 timer å gjennomføre kurset, og det er viktig at du som deltager må ha på deg klær som passer inn til været den dagen du skal ha mørkekjøring fordi vi skal ha aktiviteter ute i minst en time uansett værforhold.

Vi hjelper deg med valgene dine

Det er ikke alltid like lett å velge det kurset som en trenger. Og noen ganger har man bare spørsmål om de kursene som er. Legg igjen mobilnummeret ditt her så ringer vi deg opp igjen og hjelper deg med alle valgene dine.

Gavekort

Vi på Driving Trafikkskole tilbyr også gavekort av diverse størrelser. Om du ønsker å overraske noe eller bare gi en hyggelig gave så hjelper vi deg med dette. Velg hvilken type gavekort du ønsker deg ved å fylle ut skjema på siden her. Om du er usikker på hvilket gavekort du ønsker å gi – så har du mulighet å gi en sum. Husk å fyll ut fødseldagen til personen som får dette gavekortet.

Driving Trafikkskole

Kolbotn