Mørkekjøring

Vi holder mørkekjøring fra 21.10 til 15.03

Mørkekjøring

Vi holder mørkekjøring fra 21.10 til 15.03

Vi har mørkekjøring / trafikant i mørke fra følgende datoer : f.o.m 15. Oktober og til og med 15. Mars. Vi tar kontakt med deg for å avtale dato – du kan se fullstendig pris oversikt hos oss ved å trykke på meny og velge priser.

Vær oppmerksom på at eleven må være fylt 15 år for å kunne melde seg på dette kurset. For deltakere under 18 år, krever vi at en foresatt oppgis ved påmelding.

Mørkekjøring Asker

Tidspunkter for mørkekjøring

I de lyse månedene er det ikke tilstrekkelig mørkt for effektiv mørkekjøring. Dette betyr at hvis du gjennomfører trafikalt grunnkurs om sommeren, kan du starte øvelseskjøringen hjemme, selv om mørkekjøringen ikke er fullført. Imidlertid må du returnere til trafikkskolen i perioden mellom 1. november og 15. mars for å fullføre mørkekjøringen.

Deltakere over 25 år

Dersom du er over 25 år og tar førerkort, er du fritatt for trafikalt grunnkurs. Likevel må du gjennomføre førstehjelpskurs og mørkekjøring før oppkjøringen.

Kurset: Hva lærer du?

Gjennom praktiske demonstrasjoner, både ute på veien og i bilen, ønsker vi å hjelpe deg med å forstå hvordan du kan unngå trafikkulykker når du kjører i mørket. Her er hva du kan forvente:

Vi vil hjelpe deg med å forstå årsakene til typiske mørketrafikkulykker, slik at du kan ta bedre beslutninger og vurdere risikoen mer nøyaktig.

Vi vil diskutere konkrete tiltak du som sjåfør kan ta for å redusere risikoen når du kjører i mørket. Dette inkluderer tilpasset kjøreatferd og økt oppmerksomhet.

Vi vil gi deg råd om hvordan du skal bruke lysene riktig og oppføre deg på en ansvarlig måte når du kjører, parkerer og må stoppe i mørket. Dette hjelper deg også med å unngå å blende andre sjåfører.

Vår målsetting er å gi deg en dypere forståelse av hvordan du kan kjøre tryggere og mer selvsikkert når mørket senker seg, slik at du kan være mer komfortabel og trygg på veiene.

Sikkerhetsfokus

Målet med mørkekjøring er å lære hvordan ulykker i mørke kan unngås. Faktisk skjer en betydelig andel trafikkulykker med fotgjengere i Norge i løpet av november, desember og januar. Dette skyldes en kombinasjon av feil bruk av lys og manglende bruk av refleks.

Praktisk informasjon

Mørkekjøring foregår alltid på kveldstid og tar 3 timer. Vi ber deltakerne kle seg etter værforholdene, da vi vil ha utendørsaktiviteter i minst én time, uansett vær.

Ta kontakt for å registrere deg til kurset og sikre en tryggere trafikkopplæring i mørketiden!

Betal når du kan

Nedbetale lånet i løpe av 60 dager

Delbetale hele førerkort i løpe av 12 måneder

Vi hjelper deg med valgene dine

Det er ikke alltid like lett å velge det kurset som en trenger. Og noen ganger har man bare spørsmål om de kursene som er. Legg igjen mobilnummeret ditt her så ringer vi deg opp igjen og hjelper deg med alle valgene dine.

Gavekort

Vi på Driving Trafikkskole tilbyr også gavekort av diverse størrelser. Om du ønsker å overraske noe eller bare gi en hyggelig gave så hjelper vi deg med dette. Velg hvilken type gavekort du ønsker deg ved å fylle ut skjema på siden her. Om du er usikker på hvilket gavekort du ønsker å gi – så har du mulighet å gi en sum. Husk å fyll ut fødseldagen til personen som får dette gavekortet.

Driving Trafikkskole

Asker

Adresse:

Solbråveien 20, 1383 Asker

Våre åpningstider:

Man – Fredag 09:00 – 15:00
      Lørdag og Søndag send mail

Ved oppmøte på skolen, avtal med lærer eller resepsjon på forhånd.

Les mer om GDPR her